Deze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, zodat wij de functionaliteit kunnen verbeteren. Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Balk sluiten

Deel dit bericht

Haalt u alles uit uw bedrijfspagina op www.trekkershutten.nl?

Geplaatst op 8 september, 2015

In de vorige informatiebrief hebben we u verteld over de wijzigingen op de website. De beschrijving en een foto van uw Trekkershut zijn nog belangrijker geworden.

Bekijk bijvoorbeeld eens deze bedrijfspagina’s die veel bezoekers trekken. Het zijn goede voorbeelden met korte, maar volledige informatie, veel en zonnige foto’s van hut en omgeving en een up-to-date beschikbaarheidskalender: De Berenweide, Provinciedomein De Gavers en Vakantieoord Het Caitwickerzand.

®PSNC_de_Gavers06

Waarom zijn foto’s zo belangrijk?

  • Beelden zijn primaire aandachtstrekkers;
  • Mensen maken heel snel (onbewust) een beslissing;
  • Goed beeldmateriaal is dus heel belangrijk om een keuze te beïnvloeden;
  • Goede foto’s leiden de kijker het beeld in en brengen je daarmee in de vakantiesfeer.

Afgelopen voorjaar heeft Louk Roell voor De Groene Koepel een korte workshop aan de beheerders van Natuurkampeerterreinen verzorgt. De tips die naar voren kwamen, kunnen ook voor u een handvat zijn om uw Trekkershut(ten) en uw onderneming zo goed mogelijk te laten zien.

  1. Onderwerp: uitnodigend, herkenbaar en aantrekkelijk, niet te persoonlijk
  2. Licht: Ochtend en avondlicht (laaglicht) geeft een uitnodigende en aantrekkelijke sfeer
  3. Compositie
    – lijnen zorgen ervoor dat de kijker het beeld ‘in gaat’ en bijna op jouw locatie is)
    – de horizon staat recht;
    – de Gulden Snede: het onderwerp staat niet in het midden van het beeld, maar op 1/3 of 2/3
    – verschillende vlakken zorgen ervoor dat de kijker het hele beeld doorgaat
  4. Diepte:
    – Denk na over de kijkroute: de gast wandelt onbewust al via de kijkroute al over je camping;
    – Creëer een doorkijkje;
    – Speel met Scherp/Onscherp, het zorgt voor diepte, isolering van het onderwerp, dynamiek en leidt de kijker naar het (scherpe) onderwerp;
  5. Leven: maak levendige foto’s door mensen/dieren (let op , niet te persoonlijk), beweging, een activiteit of ontspanning en plezier te laten zien.

Onder Downloads staat de powerpoint ’Workshop Fotografie’, met veel fotovoorbeelden en nog meer tips. Laat u nog verder inspireren!

Bij voldoende interesse kunnen we de workshop ook voor u organiseren. Laat het ons weten als u hierbij zou willen zijn.