Deze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, zodat wij de functionaliteit kunnen verbeteren. Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Balk sluiten

Deel dit bericht

Marketingdoelgroepen voor Trekkershutten

Geplaatst op 14 oktober, 2016

We hebben onlangs een onderzoek laten doen naar onze belangrijkste doelgroepen, door middel van een postcode-analyse van de kopers van de Trekkershuttenkaart. Daar is gebruik gemaakt van de segmentatie van zogenaamde leefstijlen zoals de RECRON die heeft vastgesteld in het Gastenboek Verblijfsrecreatie.holterberg_trekkershutten

De grootste groep (40%) blijkt de oudere een- en tweepersoonshuishoudens te zijn. Verder zijn er veel gezinnen met jonge kinderen die de overzichtskaart hebben gekocht. De sociale klasse op basis van functie en opleiding van kopers is relatief hoog en ze hebben gemiddeld anderhalf keer een modaal inkomen. Komt dit overeen met uw eigen ervaringen?

Voor uw en onze marketing is het duidelijk dat we rekening moeten houden met de grote groep 55+’ers. Vanuit De Groene Koepel bijvoorbeeld adverteren we daarom in bladen specifiek voor deze doelgroep, zoals de Toeractief. En we hebben we een stand op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs.

Een doelgroep om in de gaten te houden!